۱۴۰۱ اسفند ۸, دوشنبه

اعتراضات سراسری؛ برگزاری جلسه بازپرسی مریم وحیدیان در دادسرای اوین


 روز دوشنبه هشتم اسفندماه، جلسه بازپرسی مریم وحیدیان، روزنامه‌ نگار در دادسرای اوین برگزار شد. خانم وحیدیان اوایل آذرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا پس از مدتی از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبر نیوز، روز دوشنبه هشت اسفند ۱۴۰۱، جلسه بازپرسی مریم وحیدیان، روزنامه نگار برگزار شد.

در جریان این جلسه که روز دوشنبه هشتم اسفند ماه، در دادسرای اوین برگزار شده، مریم وحیدیان از بابت اتهامات انتسابی به دفاع از خود پرداخته است.

بر اساس این گزارش به خانم وحیدیان اعلام شده است که به زودی پرونده‌ اش جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب ارجاع داده می‌ شود.

مریم وحیدیان، یکشنبه شب ششم آذرماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و نهایتا روز چهارشنبه هفتم دی ماه، از زندان اوین آزاد شد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...