۱۴۰۱ اسفند ۷, یکشنبه

اعتصاب غذای چهار نفر از بازداشت شدگان مقاومت مردمی آبدانان در زندان مرکزی ایلام


 پیمان یاسمی، امیرحسین نامدارپور، و برادران سامان مرادی‌وندان و سجاد مرادی‌وندان، در اعتراض به عدم رسیدگی نهادهای حکومتی به پرونده‌ و همچنین شرایط نگهداری در زندان مرکزی ایلام دست به اعتصاب غذا زدند.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، پیمان یاسمی، امیرحسین نامدارپور، سامان مرادی‌وندان و سجاد مرادی‌وندان از روز جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ (۲۴ فوریه ۲۰۲۳) اعتصاب غذای خود را به نشانه اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی و شرایط نگهداری خود آغاز کردند.
هه‌نگاو، روز چهارشنبه ١٩ بهمن‌ ماه ۱۴۰۱ از ربایش پیمان یاسمی، توسط نیروهای حکومتی در آبدانان خبر داده بود. پژمان یاسمی برادر پیمان نیز، یکماه پیش از وی توسط نیروهای حکومتی بازداشت شد.
همچنین، امیرحسین نامدارپور و سامان مرادی‌وندان، بامداد روز پنجشنبه ١٣ بهمن ماه ١٤٠١، طی یورش نیروهای حکومتی به منازلشان در آبدانان ربوده شدند. سامان مرادی‌وندان پیش از آن نیز، در غیاب برادرش سجاد مرادی‌وندان، توسط نهادهای حکومتی به گروگان گرفته شده و بعد از مدتی بازداشت آزاد شده بود.
سجاد مرادی‌وندان نیز، روز سه‌شنبه ١١ بهمن ١٤٠١، طی یورش نیروهای حکومتی به یک خانه‌باغ در حوالی مسجد سلیمان مورد ربایش قرار گرفت.
این چهار شهروند پس از بازجویی و بازداشت در نهادهای امنیتی به زندان مرکزی ایلام منتقل شده و هم‌اکنون به صورت بلاتکلیف در این زندان به سر می‌برند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...