۱۴۰۱ دی ۱۱, یکشنبه

تداوم بازداشت نازی حبیبی در زندان قرچک ورامین !


 نازی (فاطمه) حبیبی، گرافیست و بازیگر تئاتر، علیرغم گذشت ۳۷ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان قرچک ورامین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۰ دیماه ۱۴۰۱، نازی (فاطمه) حبیبی کماکان در بازداشت بسر میبرد.
یک منبع مطلع در خصوص این شهروند به هرانا گفت: “مسئولان قضایی به رغم وعده آزادی موقت به قید وثیقه و تامین وثیقه از طرف خانواده، تاکنون از آزادی خانم حبیبی خودداری کرده‌اند. وی از دسترسی به وکیل انتخابی محروم است. همچنین او برای پذیرفتن اتهامات واهی و اعتراف اجباری تحت فشار نیروهای امنیتی قرار داشته است.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

نازی (فاطمه) حبیبی، گرافیست و بازیگر تئاتر روز پنجشنبه ۳ آذرماه، در یکی از خیابان تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع از عدم دسترسی خانم حبیبی به داروهای مورد نیازش خبر داده بود.
ر رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...