۱۴۰۱ بهمن ۲۷, پنجشنبه

آرین کوخایی‌ با دوختن لب‌های خود در زندان ایلام دست به اعتصاب زد


 آرین کوخایی‌، جوان بازداشت‌شده اهل ایلام، در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده‌اش با دوختن لب‌های خود در زندان مرکزی ایلام اقدام به اعتصاب غذا کرد.بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز سه‌شنبه ٢۵ بهمن ماه ١٤٠١ (١٤ فوریه ٢٠٢٣) آرین کوخایی‌، ٢٢ ساله و اهل ایلام با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زده است.این جوان توسط بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ایلام با اتهام “تشکیل گروه مجرمانه، تخریب و قدرت‌نمایی با سلاح گرم و اخلال در نظم عمومی” مواجه شده است.

 

به گفته منابع هه‌نگاو، آرین کوخایی‌ در آذر ماه سال جاری نیز، در پرونده‌ دیگری به اتهام “توهین به مقدسات” توسط دادگاه کیفری ایلام به جزای نقدی محکوم شده بود.

قابل ذکر است که، وی با هدف اعتراف اجباری به اتهاماتی که توسط دستگاه قضایی به وی منتسب شده، در بازداشتگاه نهادهای حکومتی به طور مستمر تحت شکنجه قرار گرفته است.

آرین کوخایی‌ روز شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱، توسط نیروهای حکومتی مورد ربایش قرار گرفت و پس از بازجویی همراه با شکنجه به زندان مرکزی ایلام انتقال داده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...