۱۴۰۱ دی ۱۷, شنبه

عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت سامان یاسین در زندان رجایی شهر کرج


 سامان صیدی (یاسین) از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری که در زندان رجایی شهر کرج بسر میبرد، علیرغم تایید پزشک معالج مبنی بر آسیب دیدگی از ناحیه بینی از رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام به مراکز درمانی محروم مانده است.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالا حقوق بشر در ایران، سامان صیدی (یاسین) از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری،در زندان رجایی شهر کرج از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مراکز درمانی محروم مانده است.

 

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت وی به گزارشگر هرانا گفت: “سامان صیدی در دوران بازجویی تحت فشار ماموران جهت اخذ اعتراف اجباری قرار گرفته است به طوریکه یکی از بازجوها خودکاری را در حفره چپ بینی او فرو کرده و این امر سبب آسیب جدی و شکستی بینی‌اش شده است. آقای صیدی شب ها مرتب دچار خون دماغ میشود و نمیتواند از طریق بینی نفس بکشد. همچنین، علیرغم عکسبردای و تایید پزشک معالج مبنی بر شکستگی از ناحیه بینی از انتقال وی به مراکز درمانی جلوگیری میشود.”

سامان صیدی (یاسین) در تاریخ ۱۰ مهرماه در جریان اعتراضات سراسری در تهران بازداشت شد. جلسه دادگاه رسیدگی وی در تاریخ ۷ آبان ماه، از بابت اتهاماتی چون “محاربه، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و اقدام علیه امنیت ملی” در دادگاه عمومی و انقلاب تهران برگزار و به اعدام محکوم شد. اخیرا این حکم در دیوان عالی کشور نقض شده و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...