۱۴۰۱ بهمن ۱۷, دوشنبه

اتهامات “محاربه و افساد فی الارض”؛ صدور کیفرخواست پرونده هیمن شاهی


 کیفرخواست پرونده هیمن (کاروان) شاهی، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر صادر و پرونده وی به شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شد. وی چندی پیش توسط شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان از بابت اتهامات “محاربه و افساد فی الارض” تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیفرخواست پرونده هیمن (کاروان) شاهی، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، صادر شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: «چندی پیش، آقای شاهی از بابت اتهامات “محاربه و افساد فی الارض” توسط شعبه شش بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه تفهیم اتهام شد. پس از صدور کیفرخواست، پرونده وی به شعبه سوم دادگاه انقلاب این شهر ارجاع داده شد.»

منبع مطلع افزود: «طرح اتهامات مذکور بر علیه این شهروند در حالی صورت گرفته که مسعود شمس نژاد، وکیل انتخابی وی، تا به امروز دوشنبه ۱۷ بهمن، اجازه مطالعه و دسترسی به پرونده موکلش را نداشته است.»

دیگر وکیل انتخابی آقای شاهی، عثمان مزین نیز تاکنون به دلیل کارشکنی دادگاه، موفق به اخذ امضای موکل و ملاقات با او نشده است.

هیمن (کاروان) شاهی، فرزند یاسین، متاهل و دارای یک فرزند خردسال، اوایل آبان ماه امسال در رابطه با اعتراضات سراسری در اشنویه بازداشت و سپس به زندان ارومیه منتقل شد. از مصادیق اتهامی آقای شاهی کماکان اطلاعی در دست نیست.

طرح اتهاماتی همچون “محاربه و افساد فی الارض” میتواند به صدور حکم اعدام برای متهمان منجر شود.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...