۱۴۰۱ دی ۱۲, دوشنبه

تفهیم اتهام محاربه به دو تن از شهروندان بازداشتی در رشت


 امید بهرامی گور ماسوله و رحمت نوروزی شهروندان ساکن بخش خشکبیجار شهرستان رشت که پیشتر در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده بودند، با اتهام محاربه مواجه شده اند. اتهامی که می تواند به صدور حکم اعدام برای آنها منتهی شود.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امید بهرامی گورماسوله و رحمت نوروزی به محاربه متهم شده اند.

 

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “امید و رحمت در جریان اعتراضات مردمی، به دلیل آنچه که در پرونده آنها آتش زدن پایگاه بسیج عنوان شده، به اتهاماتی از قبیل محاربه متهم شدند. تنها مستندات پرونده علیه این شهروندان اعترافات اجباری اخذ شده از آنها در مراحل بازجویی بوده است.

این منبع مطلع افزود: “مراجع قضایی و امنیتی مدعی شدند که فیلم ارتکاب به جرم این دو شهروند را داشته و بررسی کردند.»

به گفته این منبع مطلع “در معدود ملاقاتی که امید بهرامی با خانواده خود داشته است گفته است مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تحت فشار ناچار به امضای دهها صفحه اعترافات یا اظهارات خلاف واقع شده است.”

طی چندماه اخیر، برخی از شهروندان در ارتباط با اعتراضات سراسری با اتهاماتی از قبیل محاربه و یا افساد فی الارض مواجه شده اند؛ اتهاماتی که صدور حکم اعدام را برای برخی از آنها در پی داشته و یا می تواند به صدور این حکم منتهی شود.

هرانا در روزهای اخیر طی گزارشی به معرفی تعدادی از معترضان محکوم به اعدام و یا در معرض خطر دریافت حکم اعدام پرداخته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...