۱۴۰۱ دی ۲۴, شنبه

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی سعید اله‌وردی در زندان عادل آباد شیراز


 سعید اله وردی، شهروند اهل شیراز علیرغم گذشت حدود دو ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان عادل آباد این شهر در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. آقای اله وردی، در تاریخ ۲۵ آبان در جریان اعتراضات سراسری در شیراز بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱، سعید اله وردی علیرغم گذشت ۵۹ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان عادل آباد شیراز در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

سمانه اله وردی خواهر این شهروند در رابطه با وضعیت وی اعلام کرد: “بردارم سعید چهار هفته پس از دستگیری طی تماسی کوتاهی محل نگهداری خود در زندان عادل آباد شیراز را به ما اعلام کرده و درخواست کرد به ملاقاتش برویم. ما پس از دیدار با او متوجه شدیم در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. وی هم اکنون نیز در شرایط روحی بسیار نامناسبی در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.”

به گفته وی “دادگاه جهت آزادی موقت سعید الله وردی وثیقه دو میلیاردی تعیین کرده و خانواده آنها توانایی تامین آن را ندارند. همچنین قرار است در تاریخ ۲۷ دی ماه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای اله وردی برگزار شود.”

سعید اله‌وردی ۱۸ ساله، مورخ ۲۵ آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری در شیراز بازداشت و سپس به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...