۱۴۰۱ دی ۲۱, چهارشنبه

طرح اتهام محاربه برای پوریا جواهری، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری




 ئیس کل دادگستری استان کردستان از طرح اتهام محاربه علیه پوریا جواهری شهروند ساکن کامیاران خبر داد. اتهامی که می تواند به صدور حکم اعدام برای وی منتهی شود. این شهروند در تاریخ ۸ آذرماه در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، رئیس کل دادگستری استان کردستان از طرح اتهام محاربه علیه پوریا جواهری شهروند ساکن کامیاران خبر داد.

براساس این گزارش، آقای جواهری متهم است “که در تاریخ ۲۴ آبان ماه سال جاری در جریان اعتراضات سراسری در کامیاران با اسلحه ساچمه‌ای به سمت مامورین انتظامی، شلیک کرده است”.

رئیس کل دادگستری استان کردستان طی اظهاراتی مدعی شد که “پوریا جواهری ضمن حضور در شعبه بازپرسی، به شلیک به سمت مامورین اقرار و اذعان کرده که اسلحه را از فرد دیگری دریافت کرده که آن فرد نیز با دستور قضایی بازداشت شده است”.

به گفته حسینی “پرونده این شهروند در دادگستری شهرستان کامیاران در حال رسیدگی است و هنوز پرونده به دادگاه ارسال نشده است”.

در این گزارش آمده است، آقای جواهری “با دستور قضایی” در تاریخ ۸ آذرماه بازداشت شده است.

طی چندماه اخیر، برخی از شهروندان در ارتباط با اعتراضات سراسری با اتهاماتی از قبیل محاربه و یا افساد فی الارض مواجه شده اند؛ اتهاماتی که صدور حکم اعدام را برای برخی از آنها در پی داشته و یا می تواند به صدور این حکم منتهی شود.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...