۱۴۰۱ دی ۲۱, چهارشنبه

گروگان گیری یک جوان ٢١ ساله توسط نیروهای سرکوبگر حکومتی در پیرانشهر


 نیروهای حکومتی مستقر در پیرانشهر پس از هجوم پر تعداد و خشن به منزل فردین نبی و متعاقب عدم حضور وی در منزل، برادر کوچکتر این فعال مدنی، با هویت فریدون نبی را ضمن ضرب‌ و شتم وحشیانه به گروگان گرفته و با خود برده‌اند.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ٧ آبان‌ماه (٢٩ اکتبر ٢٠٢٢) نیروهای سرکوب‌گر حکومتی، فریدون نبی، ٢١ ساله را در ازای دست یابی به فردین نبی برادر بزرگتر وی گروگان گرفته‌اند.

به گفته منابع مطلع هه‌نگاو، این نیروها صراحتاً خود این موضوع را گروگان گیری اعلام نموده و خانواده را تهدید کرده‌اند که در صورت عدم تحویل فردین نبی، فرزند دیگر با سرنوشت نامعلومی روبرو خواهد بود.

در این راستا، وسایل شخصی سایر اعضای خانواده از جمله تلفن‌های همراه والدین و خواهران فریدون نبی و تلفن همراه همسر فردین نبی از سوی نیروهای سرکوب مورد ربایش قرار گرفته و هیچ مقام و مسئول امنیتی/ قضایی نیز در این خصوص پاسخگو نیست.

با وجود پیگیری‌های مکرر این خانواده برای کسب اطلاع از وضعیت فرزندشان هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

برابر برخی گزارشات، فریدون نبی پس از چند ماه نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات پیرانشهر بە زندان نقدە منتقل کردەاند.

گروگان گیری شهروندان توسط نیروهای حکومتی یک عمل مجرمانه است که در اسناد بین‌المللی نظیر سند تاسیس دیوان کیفری بین‌المللی مورد جرم‌انگاری قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...