۱۴۰۱ آذر ۵, شنبه

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نیلوفر فتحی در زندان اوین


 خبرگزاری هرانا

نیلوفر فتحی، معلم ریاضی ساکن تهران علیرغم گذشت ۴۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد و از حق دسترسی به وکیل محروم است.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱، نیلوفر فتحی، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “علیرغم پایان بازجویی ها، خانم فتحی به صورت بلاتکلیف در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری میشود. پیگیریهای خانواده این شهروند در خصوص وضعیت پرونده وی تا کنون بی نتیجه مانده است و خانم فتحی از حق دسترسی به وکیل نیز محروم است. با توجه به اینکه مدت زمان بازداشت از ۳۰ روز گذشته و کماکان قرار بازداشت وی صادر نشده است، تداوم بازداشت نیلوفر غیرقانونی است.”

روز سه شنبه ۲۶ مهر، نیلوفر فتحی، معلم ریاضی به همراه حسین رضایی، وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری شهریور-آبان ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به جرم بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت معترض به خیابانها آمدند. هرانا با انتشار گزارشی ۲۱۵ صفحه ای به بررسی آماری، تحلیل و جمع بندی از بیست روز نخست اعتراضات (۲۶ شهریور تا ۱۳ مهر ۱۴۰۱) اختصاص داد. در گزارش مذکور علاوه بر تحلیل جغرافیایی و ارائه نقشه و نمودار، هویت ۲۰۰ جان باخته احتمالی از جمله ۱۸ کودک و نوجوان، برآورد از ۵۵۰۰ بازداشت شده به همراه هویت ۵۶۳ تن از شهروندان بازداشت شده، ۱۲۳ دانشجو و ۳۶ روزنامه نگار یا فعال عرصه خبر ارائه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...