۱۴۰۱ آبان ۱۰, سه‌شنبه

انتقال نیروهای حشدالشعبی و حزب‌الله از بغداد به مشهد برای مقابله با خیزش ایرانیان

 وز دوشنبه ۹ آبان‌، یک پرواز اختصاصی از فرودگاه بغداد، تعدادی از نیروهای حشدالشعبی و کتائب حزب‌الله عراق را به مشهد منتقل کرده است. این انتقال نیرو، احتمالا با هدف سرکوب خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی انجام شده است.

این گزارش‌ها در حالی است که پیش از این و در سال‌های گذشته نیز اخباری از اعزام نیروهای سرکوب‌گر به ایران از کشورهای مورد حمایت جمهوری اسلامی از جمله لبنان، منتشر شده بود.

این افراد از سوی دو ایرانی هدایت شده‌اند و اجازه نزدیک شدن هیچ شخصی به گیت آنان (گیت ٤٣) داده نمی‌‌شده است.

خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر با وجود تشدید فضای سرکوب همچنان ادامه یافته و بسیاری از دانشگاه‌ها و مدارس نیز به آن پیوسته‌اند.

در همین حال روزنامه جروزالم‌پست اسنادی را منتشر کرده که نشان می‌دهند حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، قصد دارد واحدهای ۱۳۳ و ۹۱۰ عملیات ویژه خارجی خود را برای کمک به حکومت ایران در سرکوب اعتراضات، به تهران بفرستد.

بر اساس این اسناد، نصرالله دستور داده ۹ هزار و ۵۰۰ نیرو برای کنترل خیابان و حفظ امنیت مقامات جمهوری اسلامی، به ایران اعزام شوند.

با این و قتل او حال خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، اعلام کرده بود: «حزب‌الله هیچ‌گاه چنین واحدهایی در ساختار خود معرفی نکرده است.»

۱ نظر:

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...