۱۴۰۱ بهمن ۲۰, پنجشنبه

برگزاری دادگاه چند دقیقه‌ای ١٨ جوان اهل ارومیه؛ اعلام شفاهی حکم احتمالی حبس توسط قاضی


 پرونده ١٨ جوان اهل ارومیه که پیشتر توسط سازمان اطلاعات سپاه ربوده شده بودند، در دادگاه انقلاب این شهر طی تنها چند دقیقه برگزار شد و در‌حالی‌که حکمی به صورت رسمی صادر نشده، قاضی پرونده به صورت لفظی از محکومیت این جوانان به حبس خبر داده است.


بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، در این جلسه که روز چهارشنبه ١٢ بهمن ماه ١۴٠١ (اول فوریه ٢٠٢٣) برگزار شد، به متهمان امیرحسین علی‌نژاد،امیر رضا نعمتی، حسین عاشوری، رضا مرادی گجین، سالار نجف‌زاده، سیدامیر محمد حسینی، علی ابراهیمی، علی تابع، گلسا بشیری راد، لیلا علویه، مبین صفری، محمد عشقی، محمدرضا سیف الله‌زاده، مهرداد شجاعی آذر، نازنین قهرمانی، هادی حسنلو، پوریا آذرهمایون و سمانه فتحی نوجوان ۱۵ ساله اجازه ارائه دفاعیات داده نشد.

به گفته منابع مطلع، این جوانان به “اقدام برای لطمه وارد کردن به تمامیت یا استقلال کشور”، “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی از طریق آموزش کوکتول مولوتف” و “تبلیغ علیه نظام” متهم شده‌اند و “نجف‌زاده” قاضی پرونده به‌صورت غیررسمی از احتمال محکومیت هر کدام از این جوانان به “٢ تا ۵ سال حبس” خبر داده است.

این منابع افزودند : جلسه دادگاه که در شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شده، بدون صدور رای و با تنها پنج دقیقه وقت برای دفاع به متهمان پرونده، پایان یافته و ممکن است در آینده نزدیک جلسات دیگری نیز در این مورد برگزار شود.

این در حالی است که برای امیرحسین علی‌نژاد و امیر رضا نعمتی وثیقه یک میلیارد تومانی و برای بقیه این شهروندان وثیقه ۵٠٠ میلیون تومانی تعیین شده است. شماری از این جوانان در حال حاضر به قید وثیقه آزاد و تعدادی از آن‌ها نیز کماکان در حبس و بازداشت به سر می‌برند.

پیشتر سازمان اطلاعات سپاه ارومیه، با اعلام خبر بازداشت ۲۵ شهروند معترض از جمله ۸ زن در ارومیه، مدعی “دستگیری” گروه “جوانان محلات ارومیه” شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...