۱۴۰۱ بهمن ۲۲, شنبه

اتهامات “محاربه و افساد فی الارض”؛ صدور کیفرخواست پرونده فرهاد و فرزاد طه زاده


 کیفرخواست پرونده فرهاد طه زاده و فرزاد طه زاده، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر صادر و پرونده آنها به شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شد. این دو برادر، چندی پیش توسط شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان از بابت اتهامات “محاربه و افساد فی الارض” تفهیم اتهام شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیفرخواست پرونده فرهاد و فرزاد طه زاده، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، صادر شد.

یک منبع نزدیک به خانواده طه زاده به هرانا گفت: «چندی پیش، فرهاد و فرزاد در پرونده ای مشترک با هیمن شاهی، از بابت اتهامات “محاربه و افساد فی الارض” توسط شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه تفهیم اتهام شدند. پس از صدور کیفرخواست، پرونده آنها به شعبه سوم دادگاه انقلاب این شهر ارجاع داده شد.»

منبع مطلع افزود: «مسعود شمس نژاد و صالح نیکبخت، وکلای انتخابی فرهاد و فرزاد هستند. طرح اتهامات مذکور بر علیه این دو برادر معترض بازداشتی در حالی صورت گرفته که وکلای آنها تا همین چند روز پیش اجازه مطالعه و دسترسی به پرونده موکلانشان را نداشته اند.»

فرهاد و فرزاد طه زاده، پیشتر در رابطه با اعتراضات سراسری در اشنویه بازداشت و سپس به زندان ارومیه منتقل شدند. از مصادیق اتهامی این افراد کماکان اطلاعی در دست نیست.

طرح اتهاماتی همچون “محاربه و افساد فی الارض” میتواند به صدور حکم اعدام برای متهمان منجر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...