۱۴۰۱ دی ۲۵, یکشنبه

بازداشت یک شهروند ۲۲ساله بلوچ توسط نیروهای یگان ویژه در کرج


 یک شهروند ۲۲ ساله بلوچ در روز  ۳ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای یگان ویژه در کرج بازداشت و همچنان تحت شکنجه در زندان قزلحصار بسر میبرد.

هویت این شهروند بلوچ «ابوب جمال (جمالزهی)» متولد ۱۳۷۹ فرزند کمال اهل و ساکن نهبندان احراز شده است.

به گفته یک منبع مطلع:« ایوب که از مدت پو سال پیش برای کارگری به کرج رفته بود در بحبوحه اعتراضات ۳ آبان نوسط نیروهای یگانویژه بازداشت و بشدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته بطوری که دنده ها و گوشش شکسته شده و به کارهای نکرده تحت شکنجه اعترافاجباری علیه خودش کرده و اوراقی را بالاجبار ماموران امنیتی امضا کرده است».

منبع افرود:« در همین مدت بازداشت در زندان قزلحصار در اعتراض به شکنجه و عدم رسیدگی به پرونده اش دست به اعتصاب غذا کردهکه توسط ماموران زندان به سلول تنفرادی منتقل و مورد ضرب و ستم قرار گرفته است، ایوب هم اکنون در رندان قزلحصار در بلاتکلیفیبسر میبرد.

منبع ادامه داد«اتهامات وارد شده به ایوب جمال«خرید و فروش مواد آتش زا، درگیری با ماموران نیروی انتظامی، تخریب اموال عمومی،و اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده که وی بشدت این اتهامات را رد کرده و گفت که نیروهای امنیتی قصد دارند او را به گروه داعش نسبتبدهند».

قابل ذکر است بدنبال اعتراضات اخیر در سیستان و بلوچستان تعداد زیادی از شهروندان و از جمله کودکان زیر ۱۸سال بدون دلیل و برخلاف روال قانونی بازداشت شده اند که از سرنوشت بسیاری اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...