۱۴۰۱ بهمن ۴, سه‌شنبه

جمشید اشرفی به هفت ماه حبس محکوم شد


 جمشید اشرفی، شهروند اهل زنجان، توسط شعبه یک دادگاه تجدیدنظر استان زنجان به هفت ماه حبس محکوم شد. شش ماه از حکم حبس صادره به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جمشید اشرفی، شهروند اهل زنجان، به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه یک دادگاه تجدیدنظر استان زنجان صادر و به آقای اشرفی ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به هفت ماه حبس محکوم شده است. شش ماه از حکم حبس صادره به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “پیشتر دادگاه بدوی، برای او حکم برائت صادر کرد. با اینحال در پی اعتراض دادستان شهر زنجان نسبت به حکم صادره، آقای اشرفی در مرحله تجدیدنظر به حبس محکوم شد.”

جلسه بدوی رسیدگی به اتهامات این شهروند، در تاریخ دوازدهم آذرماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب زنجان به ریاست قاضی حیدری برگزار شده بود.

اواسط آبان ماه امسال، جمشید اشرفی به همراه همسرش مریم حیدری، به دادسرای زنجان احضار و پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت آزاد شدند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...