۱۴۰۱ دی ۴, یکشنبه

گزارشی از تداوم بازداشت مسلم زمانی در زندان گچساران


 مسلم زمانی، شهروند اهل گچساران و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری علیرغم گذشت ۵۴ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان گچساران در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسلم زمانی، شهروند اهل گچساران و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “قرار بازداشت آقای زمانی علیرغم گذشت ۵۴ روز از زمان دستگیری و تفهمیم اتهام در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گچساران، برای یک ماه دیگر تمدید شده است.”

در تاریخ ۲۱ آذرماه قرار نهایی دادسرا توسط شعبه سوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گچساران به ریاست قاضی سیدمحمد پورداد در خصوص اتهامات “اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و سر دادن شعارهای ساختار شکنانه علیه نظام و انقلاب و اسلام که موجب اخلال در نظم عمومی و تبلیغ علیه نظام” قرار جلب به دادرسی و از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی علیه اعراض و نفوس و یا اموال مردم و فراهم کردن مقدمات اجرایی آن از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی در شهریورماه ۱۴۰۱ و اجتماع و تبانی علیه اموال مردم و فراهم کردن مقدمات اجرایی آن” قرار منع تعقیب صادر شد.

آقای زمانی در تاریخ ۷ آبان ماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در گچساران بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...