۱۴۰۱ دی ۴, یکشنبه

سند تکمیلی از تایید قتل حکومتی محسن منصوری در زندان مرکزی کرج


 هشت روز پس از کشته شدن محسن منصوری در زندان مرکزی کرج، جزئیاتی مستند حاوی تصویر و مجوز دفن وی به دست هه‌نگاو رسیده که در آن کشته شدن این زندانی توسط نیروهای حکومتی مستقر در ندامتگاه تایید شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، بنابر نسخه‌ دریافتی از مجوز دفن محسن منصوری، که روز دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ تنظیم شده است، وی اهل نهاوند بوده و در آرامستان روستای “لیلی‌ یادگار” از توابع بخش خزل این شهرستان به خاک سپرده شده است.
این مجوز دفن که به امضا احمد حسینی بهادران، رئیس اداره متوفیات سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج رسیده، با شماره ثبت ١٤۵۶ ارسال شده و در آن علت فوت “اصابت گلوله” قید شده است.
محسن منصوری زندانی جرایم عادی در جریان اعتراضات روز ش»به ۲۶ آذر ۱۴۰۱ (۱۷ دسامبر ۲۰۲۲) بندهای ١، ٣ و ٤ ندامتگاه مرکزی کرج نسبت به انتقال شماری از زندانیان به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام، با اصابت گلوله جنگی کشته شد.
یک منبع مطلع در این رابطه به هه‌نگاو اعلام کرد که “محسن منصوری از پشت سر و از فاصله نزدیک با سلاح کلت کمری هدف تیراندازی قرار گرفته است.”

در جریان این ناآرامی، چهار زندانی دیگر به‌نام‌های محسن قلی‌زاده، حسن عبدی، شهریار گنجی و فرزاد قبادی نیز، زخمی شدند که اطلاعی از وضعیت سلامت آن‌ها در دسترس قرار نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...