۱۴۰۱ آذر ۷, دوشنبه

بازداشت ۷ شهروند از جمله یک نوجوان در شهرهای مختلف


 خبرگزاری هرانا

محمدمهدی محمدی، ١٧ ساله، پارسا خاتمی، دانشجوی ساکن بجنورد، مصطفی موسوی و ابوالفضل بیدوکی، دانشجویان دانشگاه یزد، محمد رضوانی، زینب باتوته و طاهره ذکاوت نسب در شهرهای گچساران، بجنورد، یزد، شیراز، آبدانان و پیرانشهر در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد رضوانی در گچساران و پارسا خاتمی، دانشجوی ساکن بجنورد در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شدند.

 

یک منبع مطلع در خصوص آقای خاتمی به هرانا گفت: “وی حدود ۱۰ روز پیش بازداشت و صفحه شخصی وی در اینستاگرام غیرفعال شده است.”

آقای رضوانی نیز در تاریخ ۳۰ شهریور در جریان تجمعات اعتراضی بازداشت شده است.

تاکنون از محل نگهداری این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

همچنین خبرگزاری کردپا از بازداشت ۲ شهروند از جمله یک نوجوان در آبدانان و پیرانشهر خبر داد.

براساس این گزارش، محمدمهدی محمدی، ١٧ ساله در آبدانان و زینب باتوته، فرزند ابراهیم در پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

خانم باتوته روز سه شنبه ۱ آذر بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شده است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، ابوالفضل بیدوکی، دانشجوی مهندسی صنایع و مصطفی موسوی دانشجوی مدیریت گردشگری دانشگاه یزد و ورودی ۱۴۰۰، روز پنجشنبه ۳ آذرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

علاوه بر این، حال وش از بازداشت طاهره ذکاوت نسب،۳۰ ساله و متاهل در شیراز خبر داد.

براساس این گزارش خانم ذکاوت نسب، اوایل مهرماه، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای اداره اطلاعات سروش شیراز بازداشت و هم اکنون در زندان عادل آباد شیراز بسر میبرد.

در رابطه با اعتراضات سراسری شهریور-آبان ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به جرم بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت معترض به خیابانها آمدند. هرانا با انتشار گزارشی ۲۱۵ صفحه ای به بررسی آماری، تحلیل و جمع بندی از بیست روز نخست اعتراضات (۲۶ شهریور تا ۱۳ مهر ۱۴۰۱) اختصاص داد. در گزارش مذکور علاوه بر تحلیل جغرافیایی و ارائه نقشه و نمودار، هویت ۲۰۰ جان باخته احتمالی از جمله ۱۸ کودک و نوجوان، برآورد از ۵۵۰۰ بازداشت شده به همراه هویت ۵۶۳ تن از شهروندان بازداشت شده، ۱۲۳ دانشجو و ۳۶ روزنامه نگار یا فعال عرصه خبر ارائه شده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تداوم بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان

  عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتیان اعتراضات زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود، همچن...